Klachten

Wil je graag meer informatie?

Heb je vragen? Of wil je meer over ons weten?

Neem contact op

Aanmelden

Wil je een cliënt aanmelden?

Aanmelden

Een klacht….wat te doen?

Begeleiding is mensenwerk en de medewerkers van Zinso doen hun uiterste best om je zo goed mogelijk te ondersteunen. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent over je begeleider of de ondersteuning die je ontvangt. Blijf met een klacht of vraag niet te lang rondlopen.

Zoeken naar een oplossing

Bespreek je klacht zo snel mogelijk met je vaste begeleider en/of de leidinggevende van de begeleider. Vaak is dit de eenvoudigste manier om een probleem op te lossen. Leiden gesprekken niet tot een gewenste oplossing dan kun je contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Klachtenfunctionaris

Komen we er onderling niet uit, dan kun je contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zinso werkt met een klachtenfunctionaris op afroep via Quasir.

Wat doet de onafhankelijke klachtenfunctionaris:

  • Je informeren over de klachtenregeling
  • Je adviseren en ondersteunen bij het indienden van een klacht
  • Het onderzoeken van mogelijke oplossingen samen met jou

De klachtenfunctionaris behandelt alle informatie vertrouwelijk. Je kunt de klachtenfunctionaris bereiken via:

email: bemiddeling@quasir.nl
telefonisch: 06-48445538 (van 9:00 – 17:00 ma t/m vrij)
Post: Quasir, t.a.v. afdeling klachtenbemiddeling, Postbus 1021, 7940 KA Meppel

Uiterlijk binnen 48 uur na de melding wordt je teruggebeld of gemaild. De klachtenfunctionaris van Quasir is gebonden aan de Gedragscode Medewerkers Quasir, alsmede het Protocol Professionele Onafhankelijkheid Quasir. Deze zijn in te zien op https://www.quasir.nl/

Klachtencommissie

Lukt het met de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet om tot een oplossing te komen dan kan je klacht worden voorgelegd aan een onafhankelijke klachtencommissie. De klachtenfunctionaris kan je hierbij ondersteunen. Je kunt het de onafhankelijke klachtencommissie bereiken via e-mail: ambtelijksecretaris@quasir.nl. In de klachtenregeling vind je informatie over de manier waarop je een klacht in kunt dienen.

Klachtenregeling
Zinso maakt gebruik van de klachtenregeling van Qasir. Deze vind je onderaan deze pagina.

Wil je graag meer informatie of uitleg?

Neem contact met ons op

050 744 03 00 Contact Stel een vraag